Tres trucs que utilitzen les empreses d’Internet perquè els clients comprin més
La venta per Internet cada vegada està més de moda. Dia a dia creixen els usuaris que ja no van a la botiga a emprovar-se la roba, sinó que la compren a través de la xarxa, amb clics del ratolí i sense moure’s de casa. Tot plegat està definint un nou paradigma, però no només pels clients, també per a les empreses d’e-commerce, que han de trobar estratègies virtuals per cridar l’atenció dels compradors.
Segons Juan Merodio, un dels principals experts a Espanya sobre Màrqueting i Xarxes socials, hi ha tres trucs estrella que les companyies fan servir perquè la gent es gasti diners a Internet.
– Sistema de compte enrere: A través de gangues que només es poden adquirir durant uns dies, hores o fins i tot minuts, i aprofitant l’adrenalina dels usuaris, que prenen el repte de ser més ràpids que el rellotge. Aquest és el sistema que utilitzen portals com Groupon o Hibiscus.
– Call to action: S’intenta captar l’atenció mitjançant fonts grans, colors llampants i icones o baners situats a llocs determinats, per dirigir la mirada del client cap al punt de la pàgina que l’empresa desitja. Són exemple d’aquest truc els carrets de compra, que molts cops es troben a la part superior dreta.
– Ús de “galetes”: Algunes pàgines d’Internet adverteixen que utilitzen “cookies”, rastres del que l’usuari consulta o fa servir, per conèixer les seves preferències i assegurar que es trobi a la pàgina que més el pot atraure, o que li apareguin anuncis de productes que li criden l’atenció.
- ←
- →