Blog

Home/Blog/Ja heu pensat com serà la vostra mort digital?

Ja heu pensat com serà la vostra mort digital?

Molts estem treballant dia a dia amb la nostra identitat digital, en alguns casos personal en altres d’empresa. Obrim comptes, perfils, experimentem, creem contingut, personalitzem i de sobte…llei de vida o per situacions col·laterals traspassem físicament. Però que passa amb tota la nostra vida online? digital? Us ho heu plantejat?.

La mort digital

Dins d’algunes dècades Facebook, Twitter i altres xarxes socials podrien comptar amb més nombre d’usuaris morts que vius. Si Facebook manté la seva popularitat, es convertirà en un gran cementiri l’any 2065 (el més jove del 25% dels usuaris que actualment estan en la franja de 16 a 24 anys tindrà 67 anys). L’any 2007 va haver-hi un fet que va capgirar-ho tot i va sembrar un precedent: La Masacre de Virginia Tech on van morir 33 persones, incloent-hi l’autor. L’estudiant surcoreà Cho Seung-Hui, de 23 anys va començar a disparar indiscriminadanent des de les 7:15 a les 9:30 del matí. Aquí va ser quan les xarxes socials a més dels mòbils van jugar un paper important: va ser el primer cop que Facebook o MySpace van ser utilitzats pels alumnes retinguts per mantenir informats als seus familiars i amics. Es van crear grups a facebook com el “I’m ok at VT”.

 

Aquesta xarxa social va anunciar mesos després que canviaria la seva política i no eliminaria els perfil dels usuaris assassinats sinó que va permetre que els seus perfils romanguin indefinidament com “memorials virtuals”. “Ara quan es notifica per un membre de la família o un amic confirmat de la víctima, es posa la pàgina en un estat de commemoració per temps indefinit.

Des de l’any 2009 Facebook permet convertir als seus usuaris morts en perfils commemoratius. Familiars o amics poden informar de la defunció d’un usuari i sol · licitar a través d’un formulari la conversió en “compte commemorativa”. Està prohibida la modificació dels comptes commemoratives. No és possible, per exemple, afegir ni eliminar amics, modificar les fotos ni esborrar cap contingut publicat pel titular. El perfil del mort que ha passat a ser commemoratiu ja no apareixerà en cerques públiques ni òbviament figurarà en les famoses “suggeriments.

En el cas de Google, disposa d’un sistema particular per accedir a comptes de persones mortes: facilitant un telefon de confiança. Aquest servei, anomenat Inactive Account Manager, permet a l’usuari donar accés futur a altres persones de confiança. Aquest servei és extensible a tots els mitjans de la xarxa Google: Drive, Picasa, Gmail, Blogger i YouTube entre d’altres. Els dissenyadors de WebpageFX han elaborat una completa infografia que resumeix totes les dades que cal conèixer sobre “la mort digital”.

Written by

Som especialistes en comunicació digital (disseny i posicionament web, gestió de xarxes socials, reputació digital…), en comunicació audiovisual (vídeos corporatius, espots publicitaris, videoclips…) i en comunicació interna (motivació, coaching, lideratge…). Oferim serveis de gabinet de premsa (dossiers de premsa per a llançament de nous productes, reculls de premsa temàtics…), relacions públiques (organització d’esdeveniments, trobades amb bloggers…) i identitat corporativa (disseny de logotips, papereria, packaging, estratègia…).

Leave a Comment

Follow Me