Blog

Home/Blog/Estem envoltats de ‘memes’

Estem envoltats de ‘memes’

Exemple d'un 'meme'

L’evocació de missatges a partir d’imatges/infografies recorrent a un meme. Sabeu el que és un meme? El terme meme d’Internet s’usa per descriure una idea, concepte, situació, expressió etc.  manifestat en qualsevol tipus de mitjà i que es popularitza a través d’Internet. S’entén com a una unitat mínima que serveix per comunicar.

A màrqueting un meme s’utilitza com a una estratègia de màrqueting viral i màrqueting de guerrilla per crear el que es coneix com a Màrqueting Buzz, un nou model de màrqueting per transmetre o comunicar.

Què és el màrqueting buzz? doncs és una tècnica, dins del màrqueting viral, l’objectiu és generar conversa entre la gent cap a una marca o un producte concret. S’introdueix la prova del producte en uns pocs consumidors, que comenten la seva experiència amb altres persones, convertint no només en transmissors d’informació, sinó que també adquireixen la capacitat d’influir en el seu comportament de compra. D’aquesta manera, són els propis consumidors els que potencien la comunicació de la marca, que es difon exponencialment si la campanya té èxit.

Happiness

Us en recordeu d’aquell grup purità, com si hagués estat tret d’una màquina del temps? Els Happinness? Aquest va ser un bon exemple de màrqueting buzz, en concret va ser un Teaser, és a dir, un procés de prova en què la marca no es fa pública. En aquest cas la campanya d’ Amo a Laura es va convertir en tot un èxit viral al darrera de la qual hi havia la cadena de televisió MTV.

Written by

Som especialistes en comunicació digital (disseny i posicionament web, gestió de xarxes socials, reputació digital…), en comunicació audiovisual (vídeos corporatius, espots publicitaris, videoclips…) i en comunicació interna (motivació, coaching, lideratge…). Oferim serveis de gabinet de premsa (dossiers de premsa per a llançament de nous productes, reculls de premsa temàtics…), relacions públiques (organització d’esdeveniments, trobades amb bloggers…) i identitat corporativa (disseny de logotips, papereria, packaging, estratègia…).

Leave a Comment

Follow Me