Blog

Home/Blog/S’ha acabat el màrqueting social gratuït?

S’ha acabat el màrqueting social gratuït?

CTL_Màrqueting social gratuïtLes vuit xarxes socials més utilitzades arreu del món són Facebook, Google+, Youtube, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest i Tumblr. Segons el blogger americà Jeff Bullas, especialitzat en màrqueting social, entre totes acumulen 4,2 bilions d’usuaris. Facebook n’és la reina, ja que n’aplega per si sola 1,3 bilions. Una fama de la qual, com veurem, se sap servir.

Als seus inicis, abans del boom del 2009, les empreses van veure en aquesta xarxa social una oportunitat. Permetia captar l’atenció d’usuaris gratuïtament, creant pàgines i gustos i activant concursos o promocions, tot plegat basant-se en la tecla “M’agrada” i el seu creixement. Les marques tenien la possibilitat d’arribar als clients de forma gratuïta i sense pagar anuncis als mitjans de comunicació tradicionals. Alhora, Facebook obria la porta al món global d’una manera senzilla, ràpida i còmoda, abolint els límits de les fronteres físiques o la manca de mitjans tècnics.

Actualment, aquest plantejament ha canviat irreversiblement. El nombre d’empreses que s’interessen a llançar campanyes de publicitat a través de Facebook ha crescut exponencialment, però no pel fet de ser gratuïtes, sinó per la gran quantitat d’usuaris que utilitzen la xarxa i que, per tant, són susceptibles d’esdevenir clients. Gratuïtat s’ha canviat per potencialitat i, avui, el màrqueting a les xarxes socials és una realitat que es paga, s’estudia i que ha esdevingut estratègia.

Fa tot just una setmana, Facebook va anunciar que eliminarà el “gating”, la condició d’haver de prémer “M’agrada” per participar, per exemple, a concursos i promocions d’una marca. Això significa que les empreses i aplicacions ja no podran incentivar als visitants a posar ‘Likes’ a canvi de premis.

Amb tot, la barreja de més usuaris i el fet que les xarxes socials ofereixin menys possibilitats per al màrqueting social gratuït fa que el pagament per obtenir atenció a Internet estigui esdevenint essencial. Cada vegada caldran, també, idees més creatives per aprofitar el que quedi de l’antic màrqueting social gratuït. I, compte, perquè hi ha qui s’ocupa de que cada dia les opcions siguin menors!

Written by

Som especialistes en comunicació digital (disseny i posicionament web, gestió de xarxes socials, reputació digital…), en comunicació audiovisual (vídeos corporatius, espots publicitaris, videoclips…) i en comunicació interna (motivació, coaching, lideratge…). Oferim serveis de gabinet de premsa (dossiers de premsa per a llançament de nous productes, reculls de premsa temàtics…), relacions públiques (organització d’esdeveniments, trobades amb bloggers…) i identitat corporativa (disseny de logotips, papereria, packaging, estratègia…).

Leave a Comment

Follow Me