Blog

Home/Blog/El màrqueting musical millor invent que la Coca Cola

El màrqueting musical millor invent que la Coca Cola

Màrqueting MusicalLa música és un dels elements que millors resultats pot lliurar a l’hora d’acostar als teus clients. De fet, l’oïda és un dels sentits més importants per a l’ésser humà, ja que a través d’ell ingressen al nostre cap més d’un miler de sons i que dins del nostre cap poden generar una determinada emotivitat. La música ens apropa molta més als consumidors. És més, té la capacitat de fer que la gent reaccioni de determinada manera davant d’una circumstància, depenent del sentiment que ofereixi. Generant una experiència sensorial que pot traslladar la persona a moments de la seva vida o fets satisfactoris que els han marcat completament. I de fet, tot plegat és cada cop més mesurable i predictible. La neurociència ens permet enfortir la marca a través d’aquest tipus d’anàlisi. Per exemple, els tons més greus són usualment relacionats a la tristesa i els aguts a l’impuls i l’alegria. Però n’hi ha més, les grans marques aposten ja per l’Air Test, un examen que usualment realitzen les companyies especialitzades en anàlisi de mercats per poder determinar si els temes que pensen utilitzar seran veritablement reeixits. Hi ha marques prou conegudes que en són expertes. Coca Cola ha aconseguit posicionar-se a través del màrqueting musical, ja des dels seus inicis. Una de les campanyes que ha aconseguit més engagement ha estat amb el tema del cantant Roger Hodgson, “Give a little bit” que reforçava la idea de la felicitat. Un altre cas, també d’èxit, va ser sota la premisa d’allò saludable amb la campanya del “Primer petó”, recolzada amb un tema musical relacionat amb: “Kiss Me”, de Sixpense None The Richter.

La música té la capacitat de fer-nos vibrar, amb els seus acords i ritmes melodiosos que arriben a les nostres oïdes. I el màrqueting ha d’aprofitar això, en concret, el màrqueting musical.

Written by

Som especialistes en comunicació digital (disseny i posicionament web, gestió de xarxes socials, reputació digital…), en comunicació audiovisual (vídeos corporatius, espots publicitaris, videoclips…) i en comunicació interna (motivació, coaching, lideratge…). Oferim serveis de gabinet de premsa (dossiers de premsa per a llançament de nous productes, reculls de premsa temàtics…), relacions públiques (organització d’esdeveniments, trobades amb bloggers…) i identitat corporativa (disseny de logotips, papereria, packaging, estratègia…).

Leave a Comment

Follow Me