Blog

Home/Blog/La “V” de la Diada, també a través de piulades

La “V” de la Diada, també a través de piulades

Més d’un milió i mig de catalans van formar ahir una gran senyera en forma de “V”, omplint amb samarretes grogues i vermelles la Gran Via i la Diagonal de Barcelona. La lletra es va dibuixar també virtualment a través de Twitter, mitjançant les piulades geocalitzades que enviaven els presents a la Via Catalana.

Diversos mitjans de comunicació -com la televisió i la ràdio nacionals de Catalunya- van optar per construir V virtuals a través dels tuits de la seva audiència, però el mapa que us presenta CTL es el que va crear l’Institut de Física Interdisciplinària i Sistemes Complexos (IFISC), un centre de recerca mixt de la Universitat de les Illes Balears i el Consell Superior d’Investigacions científiques.

Tècnics especialitzats en l’anàlisi de dades a les xarxes socials van crear el plànol, descarregant durant tot el dia piulades geolocalitzades a la zona de la mobilització. Així, al vespre certificaven que el nombre de tutis va créixer al voltant de les 17.14, el moment en què les “V” físiques (i virtuals) van estar completament formades.

L’IFISC va portar a terme el mateix estudi abans-d’ahir, el dia anterior a la Diada, per comparar la diferència en el nombre de piulades. En aquest sentit, els investigadors apunten que, a tot Catalunya, la quantitat de tuits per hora es va doblar de 1.000 a 2.000 d’una tarda a l’altra. També és de destacar que la major part d’aquest increment es va registrar a Barcelona, amb un balanç de 500 tuits/hora el 10 de setembre i 1.500 tuits/hora durant la Diada.

Written by

Som especialistes en comunicació digital (disseny i posicionament web, gestió de xarxes socials, reputació digital…), en comunicació audiovisual (vídeos corporatius, espots publicitaris, videoclips…) i en comunicació interna (motivació, coaching, lideratge…). Oferim serveis de gabinet de premsa (dossiers de premsa per a llançament de nous productes, reculls de premsa temàtics…), relacions públiques (organització d’esdeveniments, trobades amb bloggers…) i identitat corporativa (disseny de logotips, papereria, packaging, estratègia…).

Leave a Comment

Follow Me