Blog

Home/Blog/La teoria de la reciprocitat en el màrqueting

La teoria de la reciprocitat en el màrqueting

reciprocitat-(1)Les xarxes socials contenen molta informació sobre les conductes dels usuaris. Si som capaços de captar aquestes dades, processar-les i extreure’n conclusions, podríem elaborar una espècie de manual del client objectiu. Aquest aspecte l’analitza a fons l’expert en màrqueting digital Juan Merodio en un article del seu blog. Per exemple, subratlla el fet que, generalment, fugim del risc perquè ens fa por. No obstant, si a més de nosaltres hi ha més persones sotmeses al mateix risc, ens sentim alleujats. Ser més proactiu a fer una acció si diverses persones properes l’han feta abans és el què s’anomena validació social. I això es pot aplicar màrqueting. Però no s’acaba aquí: es tracta d’aplicar l’anomenat Neuro-Social Media. A la teoria comentada abans afegim-hi aquella altra que si algú fa una cosa per nosaltres, tenim la sensació que li devem alguna cosa; és la teoria de la reciprocitat. Si apleguem aquestes dues idees clau, podem concloure que donar gratis, sense demanar res a canvi, condiciona en positiu als nostres clients i potencials clients. En aquest sentit cal pensar en la reciprocitat i no pas en la recompensa immediata. Aprofundiu en aquestes teories llegint l’article sencer al Blog de Juan Merodio en aquest enllaç.

Written by

Som especialistes en comunicació digital (disseny i posicionament web, gestió de xarxes socials, reputació digital…), en comunicació audiovisual (vídeos corporatius, espots publicitaris, videoclips…) i en comunicació interna (motivació, coaching, lideratge…). Oferim serveis de gabinet de premsa (dossiers de premsa per a llançament de nous productes, reculls de premsa temàtics…), relacions públiques (organització d’esdeveniments, trobades amb bloggers…) i identitat corporativa (disseny de logotips, papereria, packaging, estratègia…).

Leave a Comment

Follow Me