Blog

Home/Blog/L’anar fent, el nostre principal enemic

L’anar fent, el nostre principal enemic

ctl-telefon vermellAvui dia s’aconsella que les empreses que volen invertir en màrqueting, hi destinin el 3% dels seus ingressos. Si més no, que es delimiti un pressupost anual. A partir d’aquí hem d’evitar errors que són comuns i que en contrapartida es poden evitar.

1.No podeu anar amb el lema de l’ ‘Anar fent com el Met de Ribes’. S’ha de definir un pla d’empresa, una estratègia, un pla d’accions, un calendari. En aquesta planificació no pot faltar tampoc un calendari de continguts. Allò de ‘què poso i quan’ no ha de ser la reflexió diària, sinó cada X mesos (un social media plan comença a tenir resultats mesurables a partir del mig any). Sense una bona estratègia no podem crear un bon contingut.

2. No s’han de considerar les xarxes socials aïllades de les altres accions dins d’una empresa. Al contrari, els nostres perfils s’han d’integrar com a link tant al nostre espai web, com al correu etc.

3-Twitter vol fotografies: els tuits que contenen imatges tenen fins el 200% més d’interaccions que els que no.

4-Recòrrer als hashtags a twitter per fer un seguiment dels nostres productes/serveis/campanyes entre els usuaris. Que siguin però significatius, fàcils d’escriure i recordar.

5-A twitter escriure tuits amb 130 caracters (no amb 140). Hem de pensar que el que ens interessa també és que ens mencionin i retuitegin! Hem de posar les coses fàcils!

6- No confondre el compte d’empresa amb el personal. Aquest darrer ha de ser net de cara els seguidors, sense interferències.

7- Facebok, cal utilitzar imatges, però que aquestes tinguin la mida i la resolució adequades (a 1,200 x 1,200 pixels). Segons un estudi, el 40% de la gent respon millor davant d’un post il·lustrat gràficament que davant d’un simple text.

8-Els pots han de quedar nets. Quan enganxem un link, es genera una url que és recomanable d’esborrar.

9- No tingueu por de les interaccions amb els usuaris. Si comenten o pregunten és convenient respondre’ls! És de fet la naturalesa d’aquesta xarxa, la comunicació i interacció. Els comentaris negatius si no són insultius s’han de respondre (en cas de no ser apropiats s’haurien d’esborrar)

10- No infravaloreu Google Plus! ja que aquesta plataforma queda integrada en els resultat els motors de cerca de Google. Ens millora molt el posicionament. Utilitzar-ne també els cercles ens ajuda a segmentar.

Written by

Som especialistes en comunicació digital (disseny i posicionament web, gestió de xarxes socials, reputació digital…), en comunicació audiovisual (vídeos corporatius, espots publicitaris, videoclips…) i en comunicació interna (motivació, coaching, lideratge…). Oferim serveis de gabinet de premsa (dossiers de premsa per a llançament de nous productes, reculls de premsa temàtics…), relacions públiques (organització d’esdeveniments, trobades amb bloggers…) i identitat corporativa (disseny de logotips, papereria, packaging, estratègia…).

Leave a Comment

Follow Me