Blog

Home/Blog/Invertiu en ‘influencers’, són el cinquè poder

Invertiu en ‘influencers’, són el cinquè poder

CTL-instagramersApostar pels influencers és una de les accions que ens pot ajudar a llançar els nostre producte/serveis. Avui més que mai l’usuari confia més en els bloggers, youtubers i usuaris de twitter/facebook que no tant en les pròpies plataformes de  la marca. La gent del carrer (en aquest cas, de  les xarxes) exerceixen de prescriptors, el que és el mateix, d’evangelitzadors de la nostra marca, del que volem vendre. Precisament són els aliens (encara que només siguin aparent) a les grans plataformes els que tenen el poder de convicció. Molts viuen ja de la seva feina digital, de PREscriure. Us posarem l’exemple d’Instagram: des de fa un temps (relatiu és clar perquè tan sols té 4 anys de vida) s’ha creat una comunitat d’usuaris, d‘instagramers, els ígers, paral·lela a la plataforma. N’hi ha en centenars de ciutats del món i promouen nombroses activitats, concursos…per tal de fer créixer el sentiment de valor i pertinença dels seus membres.

Convidar per exemple als que tenen un alt nombre de seguidors en un esdeveniment per presentar el nostre producte o servei pot resultar molt més productiu que invertir en publicitat off line ja que els seus comentaris i fotografies tenen molt més avast i segurament es dirigeixen a un target més concret. Aquesta és una de les moltes opcions que ens ofereixen les plataformes: no podem oblidar els bloggers, els youtubers etc…sempre seran més creïbles que no pas els missatges més institucionals o corporatius. No obstant, res és gratuït i se’ls va de valorar la seva feina (alguns amb productes, altres amb honoraris) i cal tenir present que cada dia més el màrqueting 2.0 recorre a ells fet que suposa  que ens puguem trobar en llista d’espera.

Una regla bàsica: no podem imposar el nostre estil, hem de confiar amb ells, de totes maneres sí que podem explicar quin és l’enfocament de l’esdeveniment perquè no hi  hagi malentesos. Finalment cal tenir clar que l’impacte dels influencers és tant abans, com durant, com després de l’esdeveniment en sí. Així per exemple, els haurem de recordar amb un parell de dies d’antel·lació quin és el hashtag de l’esdeveniment, facilitar-los material informatiu sobre l’acte (no oblideu que ha de ser un acte emocional, un esdeveniment amb valor) i un cop acabat agrair-los la seva participació (en cas de fer-ho amb un obsequi, recordeu el packaging és importantíssim).

No obstant, no tots els sectors són susceptibles a treure partit dels anomenats influencers. Viatges, esports, moda, motor, alimentació…són el terreny ideal que donar llibertat a les nostres accions amb aquests influents. Però no tots els àmbits són susceptibles a poder treure’n suc. També cal preveure detalls que poden fer de la nostra activitat sigui un èxit o un nyap…per exemple la cobertura mòbil, la xarxa wifi! Preveniu abans de curar.

Written by

Som especialistes en comunicació digital (disseny i posicionament web, gestió de xarxes socials, reputació digital…), en comunicació audiovisual (vídeos corporatius, espots publicitaris, videoclips…) i en comunicació interna (motivació, coaching, lideratge…). Oferim serveis de gabinet de premsa (dossiers de premsa per a llançament de nous productes, reculls de premsa temàtics…), relacions públiques (organització d’esdeveniments, trobades amb bloggers…) i identitat corporativa (disseny de logotips, papereria, packaging, estratègia…).

Leave a Comment

Follow Me