Blog

Home/Blog/La primera impressió és la que compta

La primera impressió és la que compta

Els trets que ens impressionenQui no ha sentit a parlar algun cop de l’amor a primera vista o la frase de “la primera impressió és el compte”?. Qualsevol persona que es creua en les nostre vides és ràpidament i gairebé inconscientment escanejada i, és clar, també classificada. Sempre comuniquem encara que no vulguem.

Nosaltres, el nostre cos, la nostra cara, els nostres gestos són comunicació. Investigadors de psicologia de Universitat de York (Regne Unit) han realitzat un estudi que revela que quan mirem a un altre a la cara avaluem en qüestió de 100 mil·lisegons trets facials com la forma de la mandíbula, la boca, els ulls o els pòmuls per fer-nos una primera impressió d’aquesta persona. Han estudiat les característiques físiques de 1.000 imatges facials molt variables. Combinant la informació de 65 atributs físics, com l’ample de la cella, l’àrea de la boca, i la posició del pòmul, els autors van construir un model que explica el 58% de la variació de les primeres impressions basada només en atributs físics. Per exemple, la zona de la boca i la seva forma van ser vinculades a l’accessibilitat, mentre que les dels ulls s’associaven amb l’atractiu. Amb l’objectiu de revertir el procés, els investigadors van crear un model per generar cares simulades de dibuixos animats que van produir impressions específiques i predictibles en els observadors.

Referències: Richard J. W. Vernon, Clare A. M. Sutherland, Andrew W. Young, y Tom Hartley. “Modeling first impressions from highly variable facial images”. PNAS, 28 de Julio de 2014.

Written by

Som especialistes en comunicació digital (disseny i posicionament web, gestió de xarxes socials, reputació digital…), en comunicació audiovisual (vídeos corporatius, espots publicitaris, videoclips…) i en comunicació interna (motivació, coaching, lideratge…). Oferim serveis de gabinet de premsa (dossiers de premsa per a llançament de nous productes, reculls de premsa temàtics…), relacions públiques (organització d’esdeveniments, trobades amb bloggers…) i identitat corporativa (disseny de logotips, papereria, packaging, estratègia…).

Leave a Comment

Follow Me