Blog

Home/Blog/Facebook estudia l’impacte emocional de les publicacions del mur

Facebook estudia l’impacte emocional de les publicacions del mur

CTL_FacebookLa xarxa social creada per Mark Zuckerberg estudia l’impacte que tenen en l’usuari les publicacions que veu quan entra al mur i també si és possible que els continguts negatius el facin allunyar-se de Facebook, entrant-hi amb menys freqüència.

D’acord amb l’estudi Experimental evidence of massive-scale emotional contagion through social networks, publicat per aquesta mateixa xarxa social a principis d’estiu, la investigació partia de dues hipòtesis: que els posts tristos fan que els usuaris consultin menys Facebook,  i que el contingut positiu d’amics pot donar lloc a la mateixa sensació, pel fet que un se senti desplaçat o envegi el que viu una altra persona.

Per estudiar-ho, Facebook va modificar les publicacions dels amics que, com a mínim, 700.000 usuaris veien al mur, per saber quines cridaven a entrar-hi amb més freqüència i quines donaven lloc a evitar la pàgina. Tot plegat s’ha fet públic i, a Estats Units, alguns usuaris estan abandonant la xarxa social, perquè se senten traïts pel fet que pugui modificar els continguts d’amics en funció del que considera positiu o negatiu per a l’usuari, com si fos un robot capaç d’entrar al seu cervell o conèixer els seus sentiments.

Activistes americans denuncien que estudis com aquest generen molts dubtes sobre per a què fa servir les dades Facebook, quina quantitat d’informació posseeix, com la creua i en què s’empara per utilitzar la gent com si es tractés d’éssers inanimats, arribant a tocar els seus espais personals.

Post Tags - , , ,

Written by

Som especialistes en comunicació digital (disseny i posicionament web, gestió de xarxes socials, reputació digital…), en comunicació audiovisual (vídeos corporatius, espots publicitaris, videoclips…) i en comunicació interna (motivació, coaching, lideratge…). Oferim serveis de gabinet de premsa (dossiers de premsa per a llançament de nous productes, reculls de premsa temàtics…), relacions públiques (organització d’esdeveniments, trobades amb bloggers…) i identitat corporativa (disseny de logotips, papereria, packaging, estratègia…).

Leave a Comment

Follow Me