El realisme social arriba als anuncis
Durant molts anys els protagonistes dels anuncis eren persones famoses. Aquests personatges eren els prescriptors, i els consumidors volien el que tenien i representaven les estrelles mediàtiques. Últimament, però, alguna cosa ha canviat. Ara els prescriptors son els influenciadors de les xarxes socials. No son famosos ni celebritats sinó que son perfils en els que els consumidors confien. D’altra banda, els anuncis cada vegada aporten perfils més pròxims i realistes. Moltes firmes renuncien a fer sortir famosos als seus anuncis i hi incorporen persones més reals, del dia a dia. És el que s’anomena realisme social: Les marques intenten captar als consumidors tal com son, i busquen fer-ho en el seu hàbitat natural. En parla més a fons un interessant article del blog PuroMarketing. En tot plegat hi han contribuït les xarxes socials. Un aspecte a tenir en compte és la imatge de la dona, de les models sempre perfectes s’ha començat a passar a la imatge de la dona real, cosa que aporta un missatge més creïble. Podeu llegir l’article sencer en aquest enllaç.
- ←
- →