Blog

Home/Blog/Claus per treure partit de les nostres campanyes a Facebook

Claus per treure partit de les nostres campanyes a Facebook

CTL-FACEBOOKADSFacebook ens ofereix la possibilitat (pagant) que els nostres posts/campanyes arribin a públic perfectament segmentat. Però sabem si són tot l’exitoses com podrien? Una de les bases és la d’aconseguir crear l’efecte sorpresa que acabi convertint aquests objectius de negoci en resultats. Així, és necessari per damunt de tot captar l’atenció de l’usuari: induir a un comportament conscient i actiu en els usuaris. No és suficient tenir visibilitat de les nostres publicacions, sinó que estiguin atents al que s’hi anuncia. Us aconsellem que els usuaris sentin curiositat, que es preguntin com pot ser que ‘tu’ sabessis alguna informació personal, seguidament molt probablement faran el desitjat click en el nostre missatge:

Des de CTL us plantegem les regles bàsiques:
1. Aconseguiu que acabin la compra que ha quedat a mitges (podem segmentar als usuaris que han abandonat una cistella de la compra en un ecommerce). Tot plegant acompanyant-ho de missatges personalitzats i amb un to fresc com “O sigui que has estat tu que ha deixat a mitges la compra!”. És molt possible que amb aquesta estratègia obtingueu bones conversions.

2. Augmenteu la tasa de apertura dels posts. Si la tasa és baixa podem intentar “reenganxar” els no actius de Facebook creant un públic personalitzat. Així evitem no molestar tots els subscriptors que en els seu moment ja han llegit un o més dels teus posts. Sobretot transparència, empatia i comunicació de la base de l’anunci: inclourem un missatge dins l’anunci explicant que si veuen aquest anunci és perquè no han llegit els anteriors posts i que voleu saber si tot va bé. Per exemple, un bon test d’estat i satisfacció seria demanar-los que cliquin sobre l’anunci per confirmar que tot està ok.

3. Tornar a connectar amb els antics visitants de la pàgina web (si ens interessa segmentar la gent que no us ha visitat darrerament). Els objectius poden ser diversos: per entendre per què no hi han tornat, per promocionar un nou producte o servei, etc. Es pot fer combinant dos Públics Personalizats del lloc web: un que inclogui el que ho han fet durant un període llarg de temps i l’altre amb les darrers visites. A l’hora de fer la campanya hem de segmentar el primer grup excloent el segon i a l’inversa. no oblidem d’afegir algun missatge directe ’empàtic’ amb la cirereta final: “El trobem a faltar”

4. Parla sobre aspectes quotidians. Amb les Demogràfiques Avançades, per exemple, i també podem incloure elements de segmentació de comportament (ens permet mostrar la campanya a usuaris basats en el vehicle que condueixen, donacions a ONGs, actividades online, finances, compres etc).

5. Investigació de mercats segmentada (sobretot quan necessitem informació molt específica). En aquest cas podem fer una enquesta online (concisa i breu; mostrant que ens interessa la seva opinió) .

Written by

Som especialistes en comunicació digital (disseny i posicionament web, gestió de xarxes socials, reputació digital…), en comunicació audiovisual (vídeos corporatius, espots publicitaris, videoclips…) i en comunicació interna (motivació, coaching, lideratge…). Oferim serveis de gabinet de premsa (dossiers de premsa per a llançament de nous productes, reculls de premsa temàtics…), relacions públiques (organització d’esdeveniments, trobades amb bloggers…) i identitat corporativa (disseny de logotips, papereria, packaging, estratègia…).

Leave a Comment

Follow Me