Blog

Home/Blog/Si no feu ‘Blogging’ esteu fora

Si no feu ‘Blogging’ esteu fora

CTL-rellotge de sorraUs podeu pensar que el pitjor és no estar al dia de les microblogs i xarxes. Doncs no. El pitjor és tenir-los/es i no actualitzar o fer-ho cada molt de temps (us sembla molt 8 mesos? doncs és simptomàtic de ‘mort’ virtual). No hi ha pitjor imatge per a una empresa que la imatge de ‘descuidada’. Per tant si agafeu el compromís d’entrar en aquest món, de fer blogging, és un compromís no de matrimoni sinó d’hipoteca, per entendre’ns.

Els vostres seguidors poden pensar que no escriviu perquè no coneixeu prou bé el vostre sector, per exemple. Per descomptat que abandonant el vostre blog no generareu més vendes, si més no, no a partir d’aquell site, una llàstima perquè l’usuari cada cop més recorre als blogs per orientar-se en les seves decisions de compra o per buscar opinions sobre aquell producte o servei que voldria comprar/contractar.

Internet és eminentment democràtic i fins i tot ens hi podríem referir en termes d‘intrusisme. Qualsevol persona pot escriure un blog des de casa seva, per exemple, com a afició. Si el vostre cas, és el contrari, un blog corporatiu amb pretensions empresarials i uns objectius determinats, no defalliu. Aconseguiríeu la imatge del primer model de blogger. Respectable, cert. Però lluny dels vostres objectius, segur.

Una de les utilitats d’un blog passa per mostrar amb les publicacions i accions el vostre interès pels vostres clients, que vegin que l’empresa es preocupa per oferir un bon servei i productes. Deixant-lo inactiu el que suggereix aquest espai és despreocupació per conèixer i ajudar el client. Sobretot és important mostrar casos reals o propers a la realitat. Els testimonials del producte o servei apropen l’empresa/marca a l’usuari.

No actualitzar també fa pensar en què l’empresa ‘no va bé’. Oi que algun cop us ha passat de pensar precisament això d’algun espai que fa mesos que no té cap actualització?. No repetiu el mateix error.

El màrqueting de continguts és la clau. Avui dia les empreses més importants reserven altes quantitats precisament per dinamitzar i crear tràfic cap als blogs amb continguts actuals i d’interès. Si la vostra competència ho fa, vosaltres no podeu quedar-vos enrere.

Finalment és importantíssim assumir que no tot és campanyes SEO ni molts menys SEM. El blogging i màrqueting de continguts han d’anar de la maneta de totes les accions incloses d’uns un pla tant de màrqueting com de xarxes socials. El blogging ens permet anar treballant les nostres estratègies de màrqueting i desenvolupar fins i tot diverses accions, poc a veure amb les campanyes de pagament, agressives o no, però sí puntuals encara que siguin periòdiques.

Written by

Som especialistes en comunicació digital (disseny i posicionament web, gestió de xarxes socials, reputació digital…), en comunicació audiovisual (vídeos corporatius, espots publicitaris, videoclips…) i en comunicació interna (motivació, coaching, lideratge…). Oferim serveis de gabinet de premsa (dossiers de premsa per a llançament de nous productes, reculls de premsa temàtics…), relacions públiques (organització d’esdeveniments, trobades amb bloggers…) i identitat corporativa (disseny de logotips, papereria, packaging, estratègia…).

Leave a Comment

Follow Me